Одне з завдань органів місцевого самоврядування в земельній сфері є внесення відомостей про межі населених пунктів до Державного земельного кадастру (ДЗК). Відповідно до Земельного кодексу України (глава 29, ст. 173) межі району, села, селища, міста, району в місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Ці проекти розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів. Земля державної власності, що включена в межі населеного пункту (крім тієї, яка не може передаватися в комунальну власність), переходить у власність територіальної громади.

Рішення про встановлення і зміну меж районів і міст ухвалює Верховна Рада України за поданням обласної ради. А рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які входять до відповідного району, ухвалює районна рада за поданням сільських, селищних рад.

Як ідеться в ст. 46 Закону України «Про землеустрій», проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних утворень «розробляються для створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов їхнього територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій із збереженням їхніх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої містобудівної документації».

Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці підлягає погодженню сільськими, селищними, міськими, районними радами, райдержадміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення її меж. У разі розширення меж населеного пункту за рахунок території, яка не входить до складу відповідного району, проект погоджує обласна державна адміністрація. Проект установлення меж міст погоджує обласна рада.

Рішення про встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць є одночасно рішенням про затвердження проектів землеустрою щодо їх встановлення (зміни). Проект землеустрою про встановлення меж складається в паперовій та електронній формах.

Рішення про встановлення меж населеного пункту й витяги з Державного земельного кадастру про межу відповідної адміністративно-територіальної одиниці та про відповідні земельні ділянки, право власності на які переходить до територіальної громади, є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Інформація про встановлення (зміну) меж адміністративно-територіальних одиниць вноситься до Державного земельного кадастру. Відомості про встановлені (змінені) межі адміністративно-територіальних одиниць зазначають у витязі з Державного земельного кадастру, який безоплатно видається відповідній сільській, селищній, міській, районній, обласній раді.