16 листопада 2016 року Держгеокадастр і Державне агентство з питань електронного урядування презентували черговий електронний сервіс у сфері земельних відносин – онлайн замовлення й автоматичний розподіл проектів землеустрою на експертів.
Віднині подати документи на погодження проекту землеустрою можна в онлайн-режимі через e.land.gov.ua протягом кількох хвилин. Погодження відбувається у два візити до державних органів, а запровадження цього сервісу дає можливість виключи перший візит і залишиться лише необхідність отримати документи після погодження.
Утім, головне, що за рахунок автоматизації та «сліпого» розподілу документів на виконавця значно пришвидшується прозорість і ефективність процесу розгляду документів від заявника й ухвалення відповідного рішення. Такі нововведення заощадять час та унеможливлять будь-які корупційні ризики.
«Запровадження принципу екстериторіальності погодження проектів землеустрою – це черговий потужний крок Держгеокадастру в запобіганні проявам корупції, адже закриває можливості отримання неправомірної вигоди посадовцями при погодженні землевпорядної документації. З допомогою нового електронного сервісу ми повністю виключаємо особистий контакт між розробником проекту землеустрою та посадовою особою органу земельних ресурсів, яка здійснює його погодження, таким чином нівелюємо можливі важелі впливу як з одного, так і з іншого боків», – зазначив в. о. Голови Держгеокадастру Олег Цвях.
Погодження проекту землеустрою – одна з найбільш важливих та одночасно складних адміністративних послуг. Щорічно українці погоджують понад 500 тис. таких проектів. Завдяки запровадженню електронної послуги стартує принципово новий рівень якості обслуговування фізичних і юридичних осіб.
«Надання доступних, прозорих і не корупційних адміністративних послуг, що досягається шляхом переведення їх в електронну форму, – це те, що найбільше очікують громадяни й бізнес, – відзначив Олександр Риженко, голова Державного агентства з питань електронного урядування України. – І сьогодні ми зробили ще один важливий крок на шляху до запровадження е-урядування в України».
Ініціативу реалізують за підтримки проекту «Реформа управління на сході України», що виконує компанія «Deutsche Gesellschaftfьr Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH» за дорученням уряду Німеччини.
«Інновації в державному секторі з використанням інформаційних технологій і запровадженням електронних сервісів – вірний шлях до побудови демократичного та справедливого суспільства. Завдяки новим, зрозумілим процедурам прийняття рішень держава демонструє відкритість і бажання надавати послуги, орієнтовані на потреби громадян. Компанія GIZ і надалі підтримуватиме подібні ініціативи наших партнерів в Україні», – говорить Олексій Кубарь, радник проекту «Реформа управління на сході України», що виконує GIZ.
Отже, на сьогодні громадянам і бізнесу доступно вже п’ять електронних послуг у земельній сфері. Раніше запроваджено надання витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку, доступ до інформації про право власності та речові права на земельну ділянку онлайн і реєстрацію земельної ділянки.