Постанова Кабінету Міністрів України від 18 липня 2018 року № 710 “Про внесення змін до Порядку ведення Державного земельного кадастру” набрала чинності 19 березня 2019 року.
Внесеними змінами поліпшено правове регулювання у сфері ведення Державного земельного кадастру в частині запровадження вдосконаленого механізму надання адміністративних послуг, зокрема щодо реєстрації заяви про здійснення державної реєстрації земельної ділянки сертифікованими інженерами-землевпорядниками в електронній формі з застосуванням веб-технологій, із використанням особистого електронного цифрового підпису.
Відтепер фізичні та юридичні особи, які бажають зареєструвати земельну ділянку, отримують можливість подати відповідну заяву й необхідну документацію через розробника такої документації, тобто сертифікованого інженера-землевпорядника.
Також спрощено процедуру державної реєстрації земельної ділянки з урахуванням принципу екстериторіальності при наданні відповідної послуги, усуваються причини, які зумовлюють необхідність неодноразових звернень фізичних та юридичних осіб із заявами й документами через центри надання адміністративних послуг до державних кадастрових реєстраторів (у разі виявлення помилок, необхідності внесення певних уточнень), і, як наслідок, зменшуються зайві витрати матеріальних ресурсів. Водночас залишається можливість подання до державного кадастрового реєстратора відповідних документів щодо внесення відомостей до Державного земельного кадастру .
Крім того, з метою недопущення порушень під час державної реєстрації земельних ділянок постановою Уряду запроваджено он-лайн моніторинг розгляду всіх видів заяв, що опрацьовуються в Державному земельному кадастрі. Сервіси відкритого моніторингу нададуть заявнику можливість контролювати стан готовності необхідних документів та отримувати актуальну інформацію про можливість їх отримання у відповідному центрі надання адміністративних послуг.