Сьогодні, 5 травня, під час робочої наради в Головному управлінні Держгеокадастру у Черкаській області обговорено наскільки доцільно й законно використовують громади сільськогосподарські землі, передані їм у комунальну власність.

“На жаль, починають з’являтися публікації в засобах масової інформації про неналежні дії в деяких територіальних громадах у питанні розпорядження землею, надходять скарги і від селян, – зазначив начальник обласного Держгеокадастру Ігор Віштак. – Тому за відділами Головного управління, які працюватимуть спільно зі структурними  підрозділами в районах, будуть закріплені певні громади для контролю їхніх рішень. Тут ідеться не лише про реалізацію громадянами права на землю, а й визначення відсотка орендної плати, від чого значно залежить місцевий бюджет, використання земельних ділянок за цільовим призначенням, збереження ґрунтів тощо. Адже згідно з Положенням про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру ми продовжуємо організовувати й здійснювати державний нагляд за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності”.

Спеціалісти землевпорядної служби переглянули сайти всіх шістдесяти шістьох громад Черкащини, на яких мають бути опубліковані офіційні документи, зокрема проекти рішень, рішення сесій та поіменне голосування депутатів. Виявлено громади, які зовсім не оприлюднюють свої рішення.

Для подальшого відстеження діяльності громад у земельній сфері фахівці Держгеокадастру Черкаської області розробили механізм контролю і співпраці з органами місцевого самоврядування.

Довідково

Відповідно до ст. 152 Земельного кодексу України до повноважень Головного управління Держгеокадастру належить організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за: веденням державного обліку й реєстрацією земель, достовірністю інформації про наявність і використання земель; дотриманням вимог земельного законодавства при набутті права власності на земельні ділянки за договорами купівлі-продажу, міни, дарування, застави та іншими цивільно-правовими угодами; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними й фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.